arrow_drop_up arrow_drop_down
12 april 2016 

Bouw je online business

 

Vroeger bouwde je een imposant bedrijfspand waar bezoekers langs reden. Je adverteerde in kranten, stopte flyers in brievenbussen, ging naar beurzen en wat nogal meer. Nu hebben we internet…
Met een goede online business staat jouw bedrijf sterk.

De fundering onder je online business

Maar hoe bouw je een online business?Fundering onder je online business
Eigenlijk niet veel anders dan een traditioneel bedrijfspand.
Ga maar na, voordat een pand neergezet wordt zorgen we eerst voor een solide basis.
Een stevige fundering waar we op kunnen vertrouwen en jaren op vooruit kunnen. Een fundering waar we geen omkijken meer naar hebben.

Zo ook voor je online business. Zorg voor een stevige fundering, je website.
De techniek van je website moet goed zijn. Jij moet er makkelijk in kunnen werken en alles in kunnen vinden wat jij voor jouw business nodig hebt.

De fundering, je bezoekers zien er in beide gevallen weinig tot niets van. Maar het is het belangrijkste deel van je business. Zonder goede fundering stort alles in.

Bouw je online business

En dan komt het pand. De publiekstrekker, de showroom, je werkruimte.Richt je online business in
Hier laat jij zien wat je kan, wat je doet. Hier verkoop jij jouw kennis en kunde aan iedereen die binnenloopt. Het bedrijfspand wordt gevuld met de voorraad, showroom, kantoor en eventueel een werkplaats.

In je online business vul je jouw ‘bedrijfspand’ met content. Relevante webteksten voor de bezoekers, video’s, foto’s, producten. Alles waar jouw doelgroep naar op zoek is.

Hoe krijg ik bezoekers in mijn online business?

Maar hoe krijg ik nu bezoekers op mijn website? Dat is een vraag waar veel Bezoekers in je online businessondernemers mee worstelen. Natuurlijk kan je ook hier weer adverteren in kranten en flyers uitdelen. Maar je online business biedt je veel meer mogelijkheden.
Waar je offline een paar duizend mensen bereikt met een advertentie staat je online business voor miljoenen bezoekers klaar. En het is ook nog eens vele malen goedkoper.

Je online business biedt je de mogelijkheid gratis aan bezoekers te komen!
Google is daarbij je grootste vriend. Zo’n 80-90% van de consumenten oriënteert zich online.
Van deze groep kiest 85% voor de organische (niet betaalde) zoekresultaten.
Bouw een reputatie op bij je bezoekers en bij Google. Je zult steeds beter vindbaar zijn.

Bouw daarnaast een reputatie en populariteit op via social media. Jouw doelgroep bevindt zich hier ook. Maak er dus gebruik van. Jouw sociale aanwezigheid heeft veel voordelen:
– Je hebt direct contact met je doelgroep
– Google kijkt ook naar je sociale interactie bij de ranking van je website
– Je bouwt een band op met je doelgroep
– Je kan een groot publiek bereiken in korte tijd
– Je bouwt aan je gun-factor ;-)

Hoe trek jij bezoekers naar je website?

Over de schrijver
Marina Morks is gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor websites. Of het nu gaat om een effectieve homepage, je wekelijkse blog of een onweerstaanbare salespage. Je kunt bij haar terecht. Omdat het om websites gaat wordt standaard de SEO meegenomen in het verhaal. Want een mooi verhaal op je website is leuk, maar als niemand het leest heb je er niets aan. Om het verhaal compleet te maken is ze reseller van het Phoenix website systeem. Want een SEO en conversie optimaal website systeem, in combinatie met sterke teksten is een winnend team!!
Reactie plaatsen

Geen tijd om zelf te bloggen?

Uitbesteden is de oplossing.