Je stopt bakken tijd in social media posts, blogs en nieuwsbrieven. Maar het voelt alsof je schreeuwt tegen een betonnen muur. Geen reacties. Geen leads. Nada.
Frustrerend, toch?
Waarom werkt het niet?
Niet omdat je te weinig post. Niet omdat je strategie ontbreekt.
Maar omdat jij er nog niet volledig achter staat.
Je boodschap mist kracht, omdat je ergens diep vanbinnen twijfelt.
En je publiek voelt dat.
Zonder verhaal geen contentmarketing
Klanten voelen feilloos aan of je ergens in gelooft. Als jij niet voor de volle 100% achter je product of dienst staat, straal je dat uit – in je teksten, in je video’s, in hoe je jezelf presenteert.
Misschien houd je onbewust in. Misschien speel je op safe. Misschien probeer je iedereen aan te spreken en verlies je daardoor je echte boodschap. Maar een verhaal dat niet klopt, raakt niemand.
Je bent te voorzichtig
Veel ondernemers blijven hangen in ‘veilig’ en ‘professioneel’. Ze durven geen uitgesproken mening te delen. Geen scherpe keuzes te maken. En juist dat zorgt ervoor dat hun content wegzakt in de massa. Hoe is dat bij jou?
De waarheid?
Sterke content trekt aan óf stoot af. Maar het laat mensen nooit koud. Als jij geen standpunt inneemt, als jij geen échte overtuiging uitdraagt, blijft je content vlak – en vlakke content verkoopt niet.
Je klant voelt zich niet aangesproken
Misschien denk je dat je je doelgroep kent, maar als je hen niet écht begrijpt, mist je boodschap impact. Content die te algemeen blijft, voelt afstandelijk. Je publiek moet zich aangesproken voelen, alsof jij direct tegen hen praat.
Hoe weet je of jouw content dit mist?
Simpel:
- Krijg je nauwelijks reacties?
- Voelt je marketing als trekken aan een dood paard?
- Ben je continu aan het uitleggen wat je doet, zonder dat mensen het ‘snappen’?
Dan is het tijd om dieper te graven in wat jouw ideale klant écht beweegt.
Moeizame marketing voelt als ploeteren door de modder. Niet die heldhaftige versie met applaus aan de finish. Meer zoals zo’n mislukte wadlooptocht met opkomend tij en totaal verkeerde schoenen.
Je vertrouwt zelf niet op je aanbod
Als jij twijfelt, twijfelt je publiek ook. Misschien vraag je je af of je prijs te hoog is. Of je aanbod wel waardevol genoeg is. Of mensen er écht op zitten te wachten.
Dit sijpelt door in je teksten. In hoe je je content schrijft. In hoe je overkomt.
En je klant? Die voelt dat.
Klanten kopen overtuiging. Ze kopen energie. Ze kopen de zekerheid dat jij hen vooruit helpt. Dus als jouw contentmarketing niet werkt, check dan eerst: hoe overtuigd ben jij zelf?
Tijd voor een reality check
Als je content niet werkt, ligt het niet aan ‘het algoritme’. Niet aan ‘te veel concurrentie’. Maar aan hoe jij je verhaal vertelt – en of je het zelf gelooft.
Wil je dat jouw content écht klanten aantrekt? Dan moet je eerst je eigen verhaal scherpstellen. Pas als jij met volle overtuiging achter je boodschap staat, gaan anderen het ook voelen.
Sta jij 100% achter jouw aanbod?
Zo niet, dan is dát de eerste stap.
Pas daarna wordt contentmarketing de krachtigste tool die je hebt.
Voel jij dat er een killer-aanbod in zit? Dan is dit voor jou...